En vanlig timme i mitt liv I guess

Bah,

man vaknar idag, sjukt glad me livet då den enda planen för dagen är att shoppa - wohoo tänker jag.
Drar iväg till nya sollentuna centrum, skrålandes i bilen till lagom smöriga låtar å det låter alldeles fantastiskt (såklart).
Kommer fram å inser att det finns fantastiskt mycket nya affärer, å centrum är verkligen uppstyrt - centrum består inte längre bara av "lindex, dea, hm och en sko/nyckelservice" - fab, thinks I! Shopping here I go!

Jag tar mig in genom dörrarna och inser genast att något är fel...
What's wrong with the floor? Alldeles glansigt och förrädiskt!
Jag stapplar mig sakta och osäkert framåt... Och hoppas på högre makter. Men som vi alla redan vet så har dom högre makterna övergett mig sen länge, och det oundvikliga sker.

Platt fall.

Men jag deppar icke, up I go again - jag bara måste ju shoppa. Både nyår å Pösis födelsedag närmar sig fortare än önskat (för garderoben).

Men efter ca ett dussin okontrollerade glides över golvet - ett par me oturliga utfall - ger jag upp.

Jag går naken på nyår.
Å Pösi kan få en klapp på axeln, eller max en köttdunk om jag känner mig givmild.
Det hela är helt enkelt inte värt det, hur många gånger inom loppet av en timme ska man verkligen behöva ligga platt på golvet mitt i ett mellandagsreafyllt centrum?

Jag anar att det hela är en konspiration för att få mig sluta shoppa.
Today - it succeeded. Congratz.

Jävla centrumgolv!

Jag är riktigt lack.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0